آينده در قلمرو اسلام

    قدرت ما همان قدرتي است كه دشمنان داخلي و خارجي اسلام و تحليل گران سياسي مادي به آن اعـتراف و سرنوشت فرداي جهان را بدست اسلام مي‌بينند .

    هلموت اشميت آلماني در كتابي بنام ( الاسـلام قوه غد ) پيرامون قدرت اسلام از نظر سياسي ، اقتصادي ، استراتژيكي و اجتماعي  تحليل و دلايلي دارد كه در پرتـو آن پيروزي قطعي  فردا و سرنوشت آينده جهان را به دست اسلام رقم زده است :

     از نظر قدرت سياسي دين اسلام وحدت آفرين است و تمام مسلمين را باهم برادر مي داند و اين گونه ايجاد علاقه و اخلاص در جامعه خود موجب قدرت سياسي و اعتبار روابط بين المللي و پيروزي آن جامعه مي باشد .

     از نظر قدرت اقتصادي تمام ثروتهاي طبيعي عالم از قبيل نفت و طلا ، نقره ، الماس ، آهن ، مس ، لاجـورد ، آبها و هزاران منابع طبيعي ديگر و مواد خام اقتصادي در كشورهاي اسلامي تمركز دارند .

     از نظـر استراتژيكي كشـورهاي اسلامي محـور عالم هـستند . به تـمام نقاط دنيا راه دارند ، از هر طرف به  شـرق  و غرب  ، شمال و جنوب دنيا مي تواننـد نفوذ و اعمال قـدرت نماينـد ، بدون ترديد كسي كه از چـهار طرف راه  او  باز است مجال قدرت او خيلي بيشتر است از آن كسي كه از يك طرف و يا از دو طرف راهش باز و فقط از يك نقطه صادرات و واردات يا اعمال نفوذ دارد .جَعَلَ اللهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِّلنَّاسِ … (1)

     از نظـر قدرت اجتماعي اسلام تعدد زوجات را جايـز مي داند لذا پيروان اسلام روز به روز در اثر كثرت نسل افرادشان رو به افزايش است و كثرت نفوس خود موجب قدرت اجتماعي مي باشد و ملتي كه چنين جامعيت دارد و واجـد تمام منابع و انگيزه هاي قدرت باشد به طور يقين سرنوشت آيندة جهان در قلمرو اوست .

_________________________

[1] ـ سوره مائده ، آيه 97

دانلود ضمیمه این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سیزده =